καφές και ζάχαρη

Πικρό καφέ βάζουμε να πιούμε, αλλά πριν τον γλυκαίνουμε με ζάχαρη. Γι’ αυτό και για πολύ καιρό δεν πίναμε καφέ σαν είδος. Η γεύση του μας απωθούσε. Αλλά αυτή η μυρωδιά του.. Την μύρισε κάποιος κάποτε και δεν μπορούσε να αντισταθεί. Και η πίκρα που του έδινε δεν τον πείραξε, και σκοτεινή του μορφή δεν τον ενόχλησε. Και αυτός, και άλλοι τέτοιοι πεισματάρηδες, έκαναν ότι μπορούσαν να τον γλυκάνουν και να τον κάνουν πιο ευχάριστο. Κι όλα αυτά μόνο, μόνο επειδή η μυρωδιά ήταν περίφημη. Πίνω καφέ τώρα, κι ας ξέρω ότι μου κάνει κακό και δεν με ξυπνά όπως πολλοί επιστήμονες υποστηρίζουν. Πίνω καφέ και του βάζω δυο σταγόνες γάλα. Όχι ότι κάνει την γεύση του πιο ευχάριστη. Κάνει πιο ευχάριστη την όψη του. Είναι φίλος μου τώρα. Κι ας μου κάνει κακό. Είναι φίλος κι ας είναι στην πραγματικότητα πικρός. Και το γάλα καθώς πέφτει μέσα εκτός της αλλαγής του χρώματος, κάνει και κάτι πιο ενδιαφέρον. Του προσθέτει μια διάσταση. Το μαύρο χρώμα αλλάζει και παίρνει ένα σωρό αποχρώσεις του άσπρου από μεριά σε μεριά. Το μαύρο χρώμα, που δεν είναι καν χρώμα, αποκτά ενδιαφέρον.

Όλα αυτά πολύ ωραία είναι, αλλά όλα είναι λάθος. Πολλές φορές, και στην επιστήμη, κάτι που νομίζουμε ότι είναι έτσι όπως το βλέπουμε έχει και μια άλλη υφή. Μια άλλη όψη. Η ζάχαρη ή το γάλα παίζουν τον δευτερεύοντα ρόλο μπροστά στην σπουδαία ύπαρξη του καφέ και της θεσπέσιας μυρωδιάς του. Αλλά μήπως τα πράγματα μπορούν να αντιστραφούν; Μήπως αυτή η ζάχαρη και οι σταγόνες γάλα χαρίζουν στον καφέ τον πρώτο ρόλο; Τι έχει περισσότερη σημασία για όλους μας όταν πίνουμε ένα καφέ; Η ζάχαρη ή ο καφές ο ίδιος; Σε ελάχιστες περιπτώσεις πίνεται ευχάριστα ένας σκέτος καφές. Η ζάχαρη τον κάνει τόσο ευχάριστο σ’ εμάς. Σ’ εμάς που παραγγέλνουμε έναν καφέ, όχι μια ζάχαρη διαλυμένη σε καφέ. Αλλά το πιο ενδιαφέρον απ’ όλα αυτά είναι πως ποτέ η ζάχαρη, ακόμα κι αν λογικευτεί κάποτε και μας μιλήσει, ποτέ δεν θα παρεξηγηθεί, ποτέ δεν θα διεκδικήσει τη σημασία της. Κι εγώ ξέρω και γιατί. Η ζάχαρη υπάρχει παντού. Μας κάνει να ζούμε.

Η ζάχαρη είναι πολύ γλυκιά! 

~ από alexpan στο Ιουνίου 17, 2007.

3 Σχόλια to “καφές και ζάχαρη”

  1. Μου δημιούργησε συνειρμούς το κείμενο σου…
    Δεν ξέρω αν αυτός ήταν ο σκοπός σου αλλά σε μένα έτσι λειτούργησε!

    Παρομοίασα τον καφέ και την ζάχαρη με την ζωή…
    Έτσι δεν είναι και η ζωή μας…

    Άλλοτε μαύρη και πικρή, άλλοτε γλυκιά και άλλοτε ανάμεικτη, όπως όταν βάζεις το γάλα στον καφέ σου…

    Κάποιες φορές μάλιστα , εμείς επιλέγουμε πως θα την «γευτούμε»…

    Επιλέγουμε να είναι πικρή…
    Επιλέγουμε να τις βάλουμε ζάχαρη για να γίνει πιο γλυκιά…
    Επιλέγουμε να τις βάλουμε γάλα για να έχει πιο ευχάριστη όψη…

    Θα μπορούσα να γράφω και να αναλύω ώρες τις σκέψεις που μου δημιούργησε «ο καφές και η ζάχαρη» σου…σταματώ εδώ όμως , γιατί οι σκέψεις αυτές δεν έχουν τέλος και γιατί ανάμεσα τους πάντα μπαίνει ένα «αλλά» και δεν βγάζω άκρη!!!

    Πάντως , τον καφέ μου τον πίνω σκέτο με γάλα!!!
    Και επίσης δεν με ξυπνάει!!!:D

    Καλημέρα Alex!!!

  2. Ακριβώς έτσι Emaki μου! Σε νοιώθω σα δικό μου άνθρωπο, είναι καταπληκτικό που με συμπληρώνεις! Έτσι ακριβώς, ο καφές και η ζάχαρη είναι όπως η μέρα και η νύχτα που περιγράφω σ’ ένα μου ποίημα. Είναι διαφορετικές όψεις της ζωής. Και η ζάχαρη ξέρει πόσο σημαντική είναι για σένα, οπότε ποτέ δεν θα γκρινιάξει, ποτέ δεν θα ασχοληθεί με μικροπράγματα! Είναι πολύ γλυκιά για να κάθεται να ασχολείται με όλα αυτά.. Κι εγώ το ξέρω! Είναι μυστικό, σσσσ, μην το φωνάζεις…

    Είμαι χαρούμενος που με καταλαβαίνεις, είμαι χαρούμενος που με μαθαίνεις από αυτά που γράφω! Αν και ειχα πει να μην βάλω άλλα links στο blog αυτό, νομίζω κέρδισες μια θέση, τουλάχιστον στο blog μου. Τουλάχιστον..

    φιλιά!
    καλή συνέχεια και σε σένα!

  3. Αλέξη μου,

    ευχαριστώ πολύ…

    🙂

Σχολιάστε

 
