κι έτσι σκέφτηκε να γράψει: «λέξεις είστε. μαζεμένες άτακτα.»

Οι άνθρωποι που καταλαβαίνουν είναι οι δικοί μου άνθρωποι. Που δεν τους ξέρω ποιοι είναι και που φαίνεται, αντιφατικά όπως πάντα, να είναι περισσότερο ξένοι απ’ ότι ποτέ νόμισες. Και ξένη είσαι κι εσύ. Ας είναι. Με νοιώθεις κι έτσι, μ’ ακούς.
Και πως θα καταλήξει αυτός ο έρωτας για τη μουσική. Τελευταία, ακούω τραγούδια και μ’ ένα χαμόγελο βουρκώνω. Τραγούδια που ακούς εσύ καθημερινά στο ράδιο του αυτοκινήτου σου, κι ύστερα με μια ανυπόφορη επαναληψιμότητα τα τραγουδάς ξανά και ξανά, χωρίς να καταλαβαίνεις γιατί. Είναι περισσότερο μια βιολογική παρά ψυχική διαδικασία. Αυτό μου φαίνεται, ναι, περίεργο. Και το στίχο δεν τον άκουσες, και σου άρεσε. Και η μουσική είναι σαν όλες, και σου άρεσε. Και ο ρυθμός είναι βαρετός και σου αρέσει. Όπως κι ο ρυθμός της ζωής σου, που σ’ αρέσει. Όταν το κάνω εγώ αυτό, όταν μ’ ακούς να τραγουδάω, ή ακόμα να κουνάω το κεφάλι μου ρυθμικά χωρίς να το καταλαβαίνω έγκαιρα για να προλάβω να σταματήσω πριν με αντιληφθείς, έχω κάτι να σου πω. Σε σένα σε όλους. Κάτι που μου το είπε λίγο πριν ένας, στο ραδιόφωνο. Που μου το τραγούδησε. Έχω κάτι να σου πω. Σε σένα και σε όλους.
Τι πρέπει να είναι ένας άνθρωπος της τέχνης; Τι πρέπει να είναι… Δούλος της έμπνευσης. Άρχοντας της κάθε μέρας. Ταπεινός προσκυνητής του ωραίου ή του άσχημου. Τι; Μια αχόρταγη μανία με πιάνει και γράφω. Κι όλα αυτά είναι πράγματα που ξέρουν να γράφουν όλοι. Λέξεις είναι. Μαζεμένες άτακτα.
Δάκρυα ευτυχίας, έτσι θα ‘ναι από εδώ και πέρα. Όσοι αγαπούν, τρώνε βρώμικο ψωμί. Και όσοι ζουν, ζουν λίγο. Και η ζωή, είναι η τέχνη που υπάρχει. Γιατί τέχνη δεν είναι τίποτα. Εσύ την έφτιαξες, εσύ τη χαλάς και την κάνεις ζωή σκέτη, κι έτσι την επιμηκύνεις.
Και αναρωτιέμαι γιατί δεν γράφω όλα αυτά που θέλω να πω. Και αναρωτιέμαι γιατί τα έγραψα όλα αυτά. Αυτά δεν ήθελα να πω. Άλλα ήθελα να γράψω. Άλλα να σου πω…

αλέξης π.

~ από alexpan στο Οκτώβριος 4, 2012.

Σχολιάστε

 
