δεν είναι δική σου

Δεν είναι δική σου. Κι όμως. Μοιάζει τόσο αντιφατικό όταν το λες αλλά δεν είναι. Η ζωή που ζεις δεν είναι δική σου. Δεν είναι μόνο δική σου. Χρειάζεται πολλούς ακόμα για να την πάρεις στο σύνολό της. Για να την αναπνεύσεις όλη. Μπέρδεψες ένα από τα μότο της ζωής μου. «Αγάπα και κάνε ό,τι θες.» Μια πρόταση από τις λίγες που με συντροφεύει πάντα στη ζωή μου. Δεν πειράζει. Κι εγώ το έχω μπερδέψει. Δε σημαίνει ακριβώς, κυριολεκτικά αυτό που λέει. Δηλαδή δεν σημαίνει για παράδειγμα «γαμήσου με όποιον θες, αρκεί να αγαπάς κάποιον.» όχι όχι. Λάθος ερμηνεία. Και ναι. Κάνουμε λάθη. Και λαθος ερμηνείες και όλα. Και μέσα από αυτά μαθαίνουμε. Μαθαίνουμε. Αρκεί να μην κλέινουμε τα μάτια στα λάθη μας. Να μην τα αποσιωπούμε με όποιο κόστος. Πχ με το κόστος να γαμήσεις τη ζωή κάποιου που δε φταίει σε τίποτα. Πχ να κατηγορείς κάποιον ότι είναι φαντασιόπληκτος απλά επειδή είναι ο μόνος που κατάλαβε. Ναι, αυτό απαγορεύεται. Κάνουμε λάθη ναι. Και άλλοι μας τα συγχωρούν άλλοι όχι. Άλλοι τα φυλάνε για πάντα μέσα τους γιατί φοβούνται μη μας χάσουν. Είναι πολύ περίεργο πως αντιδρά ο καθένας. Είναι πολύ περίεργο το πως μπορεί να αντιδράσει κανείς υπό πίεση και θυμό από το πολύ «ό,τι θέλω θα κάνω» του άλλου. Γιατί περνά του καθενός απ΄το μυαλό να κάνει ό,τι θέλει. Κι ας κάνει κακό τελικά. Αλλά το θέμα είναι ποιος το κάνει τελικά και ποιος όχι. Και ο καλός θα γίνει κακός και θα το κάνει μόνο και μόνο για να πονέσει κάποιον όπως πόνεσε ο ίδιος γνωρίζοντας καλά από πριν ότι κάτι τέτοιο δε θα του προσδώσει κανενός είδους ηρεμία. Απλά θα την στερήσει και από άλλους. Απλά εκδικείται και ο καλός κάποια στιγμή. Και επειδή ο καλός είναι καλός σε όλα, εκδικείται καλα. Κι ας το μετανοιώνει μια μόνο στιγμή μετά.

Δεν είναι δική σου η ζωή σου. Επηρεάζει και άλλους. Η κακία, η αδιαφορία, η καριολιά, η random κάβλα, η πούστικη συμπεριφορά. Δεν επιτρέπονται ακριβώς γι αυτό. Γιατί επηρεάζουν άλλους. Που δεν είναι κομμάτι της ζωής σου αλλά επηρεάζονται από τον τρόπο ζωής σου. Κι εσύ έχεις ζωές εκεί έξω των οποίων είσαι κομμάτι. Και αυτό σε κάνει ευάλωτη. Όχι τη δική μου. Αλλά ένα «δική μου είναι η ζωή» από εκείνους είναι το μόνο που μπορεί να σε κάνει να καταλάβεις τι γράφω. Όταν το ακούς και νιώθεις πως ξαφνικά βρέθηκες σε γκρεμό και πέφτεις. Μόνο μέσα από τέτοιους ανθρώπους μπορείς να καταλάβεις ότι όπως δεν είναι μόνο δική τους η ζωή, αλλά ζεις κι εσύ μέσα από τις ζωές τους, έτσι και η δική σου ζωή δεν σου ανήκει μοναχά εσένα. Μόνο έτσι, όταν τέτοιοι άνθρωποι πάρουν τη ζωήτους και φύγουν, θα μείνεις πίσω με τη μισή σου ζωή να την βλέπεις να απομακρύνεται και θα καταλάβεις τι γράφω τώρα. Το έχω πάθει κι εγώ χρόνια πριν. Κι έτσι το έμαθα.

Αναρωτιέμαι μερικές φορές αν θα πρέπει να το μάθεις κι εσύ. Με έναν αντίστοιχο τρόπο. Κι αν είμαι εγώ άξιος να αποφασίσω αν θα πρέπει να το πάθεις αυτό ή όχι. Με δική μου επιρροή καιρό πριν οδήγησα στο χωρισμό ανθρώπους που όδευαν στο γάμο. Σε ένα τόσο ψεύτικο γάμο. Μια ταφόπλακα, όπως την χαρακτήριζε τότε η μέλλουσα νύφη. Ακόμα μερικές φορές αναρωτιέμαι πως θα ταν οι ζωές τους αν δεν το έκανα αυτό. Αν δεν επέμενα στη δική μου άποψη. Αν δεν επέμενα. Δε θα μάθουμε ποτέ την άλλη τροπή της ιστορίας. Απ την άλλη δεν υπάρχουν σωστά και λάθη. Υπάρχει η αλήθεια.

Ας μιλήσουμε λοιπόν σήμερα μόνο με αλήθειες. Κανένας δε συγχωρείται για το ψέμα. Ούτε εγώ έχω συγχωρεθεί για τα δικά μου. Έχω τιμωρηθεί κι εγώ δεόντως. Και το δέχτηκα. Όσο μικρός, όσο αθώος, όσο ό,τι να ναι, όσο όμορφος, όσο κάβλα, όσο πουτάνα, όσο καλός, όσο ψεύτης, όσο γνήσιος, όσο αδιάφορος κι αν έχει συνηθίσει να είναι κανείς, το ψέμα δε συγχωρείται.

Ας μιλήσουμε λοιπόν σήμερα μόνο με αλήθειες. Κι αποφασίζω μετά το τι πρέπει να κάνω αυτή τη φορά.

α.

Αλέξης Π.

~ από alexpan στο Μαρτίου 20, 2017.

Σχολιάστε

 
